مهدی جان! ما را ببخش...
ببخش ما را برای همه بی تو بودن هایمان، تو با ما بودی و ما با تو نبودیم.
ببخش ما را برای همه عهدشکنی ها یمان، بارها و بارها عهد بستیم و عهد
خود شکستیم .
ببخش ما را برای همه رن جهایی که برای هدایت امت رسول خدا)ص( کشیدی.
ببخش ما را برای همه نال ههای عل یوارت که برای بخشش خلق خدا در درگاه
معبود داشتی.
ببخش ما را که کلا ممان با عمل مان یکی نبود، در کلام با تو بودیم و در عمل...
ببخش ما را که عشق و محبت به تو را به درهم ناچیزی به محبت دنیا فروختیم.
ببخش ما را که قرنها رنج و سختی تو را به ثمن بخسی فروختیم.
ببخش ما را که به خود مشغول شدیم و تو را رها کردیم.
ببخش ما را که سا لهای عمرمان را بدون شناخت تو سپری کردیم.
ببخش ما را که تو را در این دنیا تنها گذاشتیم
و تو در بین امتت غریب و مظلوم ماندی.
مهدی جان! آقای من!
میدانم، خوب میدانم که شایسته نعمت وجود تو نیستم.
میدانم که شایسته نام منتظر نیستم، ولی یوسف زهرا(عج) امید به عطوفت
و مهربانی و بخشش تو دارم .
تو را به آبروی مادر غریبت زهرا(س یار ی ام کن.
مرا یاری کن تا در این دنیایی که بی تو بودن افتخار است و هنر، با تو باشم، با
تو بمانم و با یاد تو ترک دنیا کنم و بمیرم.
اعمال شبهای قدر
شب نوزدهم:
اولین شب از شبهای قدر است و شب قدر همان شبی است که در تمام سال شبی به خوبی و فضیلت آن نمیرسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و در آن شب تقدیر امور سال رقم میخورد و ملائکه و روح که اعظم ملائکه است در آن شب به اذن پروردگار به زمین نازل میشوند و به خدمت امام زمان علیهالسلام مشرف میشوند و آنچه برای هر کس مقدر شده است بر امام علیه السلام عرض میکنند.
اعمال شب قدر بر دو نوع است: یکی آن که در هر سه شب انجام میشود و دیگر آن که مخصوص هر شبی است.
اعمالی که در هر سه شب مشترک است:
1- غسل. (مقارن غروب آفتاب، که بهتر است نماز عشاء را با غسل خواند.)
2- دو رکعت نماز وارد شده است که در هر رکعت بعد از حمد، هفت مرتبه توحید بخواند و بعد از فراغ هفتاد مرتبه اَستَغفُرِاللهَ وَ اَتوبُ اِلَیهِ و در روایتی است که از جای خود برنخیزد تا حق تعالی او و پدر و مادرش را بیامرزد.
3- قرآن مجید را بگشاید و بگذارد در مقابل خود و بگوید: اَللّهُمَّ اِنّی اَسئَلُِکَ بِکِتابِکَ المُنزَلِ وَ ما فیهِ اسمُکَ الاَکبَرُ و اَسما?ُکَ الحُسنی وَ ما یُخافُ وَ یُرجی اَن تَجعَلَنی مِن عُتَقائِکَ مِنَ النّار. پس هر حاجت که دارد بخواهد.
4- مصحف شریف را بگیرد و بر سر بگذارد و بگوید:
اَللّهمَّ بِحَقِّ هذاالقُرآنِ وَ بِحَقِّ مَن اَرسَلتَه بِه وَ بِحَقِ کُلِّ مومنٍ مَدَحتَه ُ فیهِ وَ بِحَقِّکَ عَلَیهِم فلا اَحَدَ اَعرَفُبِ بِحَقِّکَ مِنکَ.
ده مرتبه بگوید: بِکَ یا الله
ده مرتبه: بِمُحَمَّدٍ
ده مرتبه: بِعلیٍّ
ده مرتبه: بِفاطِمَةَ
ده مرتبه: بِالحَسَنِ
ده مرتبه: بِالحُسَین ِ
ده مرتبه: بِعلیّ بنِ الحُسین
ده مرتبه: بِمُحَمَّدِ بنِ عَلِیٍّ
ده مرتبه: بِجَعفَر بنِ مُحَمَّدٍ
ده مرتبه: بِموُسی بنِ جَعفَر ٍ
ده مرتبه: بِعلیِّ بنِ مُوسی
ده مرتبه: بِمُحَمَّدِ بنِ عَلِیٍّ
ده مرتبه: بِعَلِیِّ بنِ مُحَمَّدٍ
ده مرتبه: بِالحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ
ده مرتبه: بِالحُجَّةِ.
پس از این عمل هر حاجتی که داری طلب کن.
5- زیارت امام حسین علیه السلام است؛ که در روایت آمده است که چون شب قدر میشود منادی از آسمان هفتم ندا میکند که حق تعالی آمرزید هر کسی را که به زیارت قبر امام حسین علیه السلام آمده است.
6- احیا داشتن این شبها. در روایت آمده هر کس احیا کند شب قدر را گناهان او آمرزیده شود هر چند به عدد ستارگان آسمان و سنگینی کوهها و وزن دریاها باشد.
7- صد رکعت نماز بخواند که فضیلت بسیار دارد، و افضل آنست که در هر رکعت بعد از حمد ده مرتبه توحید بخواند.
8- این دعا خوانده شود: اَللّهُمَّ اِنّی اَمسَیتُ لَکَ عَبدًا داخِرًا لا اَملِکُ لِنَفسی وَ اَعتَرِفُ...
اعمال مخصوص هر شب قدر
شب نوزدهم:
1- صد مرتبه "اَستَغفُرِاللهَ رَبی وَ اَتوبُ اِلَیه".
2- صد مرتبه " اَللّهُمَّ العَن قَتَلَةَ اَمیرَالمومنینَ".
3- دعای "یا ذَالَّذی کانَ..." خوانده شود .
4- دعای " اَللّهَمَّ اجعَل فیما تَقضی وَ..." خوانده شود.
شب بیست و یکم:
فضیلتش زیادتر از شب نوزدهم است، و باید اعمال آن شب را از غسل و احیاء و زیارت و نماز، هفت قل هو الله و قرآن بر سر گرفتن و صد رکعت نماز و دعای جوشن کبیر و غیره در این شب به عمل آورد، در روایات تاکید شده در غسل و احیاء و جدّ و جهد در عبادت در این شب و شب بیست و سوم.
امام صادق علیه السلام فرمود:« تقدیر امور و سرنوشتها در شب قدر، یعنی شب نوزدهم، تحکیم آن در شب بیست و یکم، و امضا آن در شب بیست و سوم صورت میگیرد.» (وسائل الشیعه، حرّ عاملی، دار الاحیاء التراث، ج 7، ص259)
شب بیست و سوم شب شریفی است ،طبق روایت امام صادق علیه السلام در این شب تقدیرات ما امضا می شود،پس بکوشیم با عبادت و خاکساری به درگاه خداوند متعال ،بهترین تقدیرات را از او خواسته و تمنّا کینم آنچه از خیر هست برای ما امضا شود و شرور با نگاه رحمت خداوند مهربان از زندگی ما دفع شوند.
دعاى شب بیست و سوّم
یا رَبَّ لَیْلَةِ الْقَدْرِ وَجاعِلَها خَیْراً مِنْ اَلْفِ شَهْرٍ وَرَبَّ اللَّیْلِ وَالنَّهارِ
اى پروردگار شب قدر و قرار دهنده آن بهتر از هزار ماه و پروردگار شب و روز
وَالْجِبالِ وَالْبِحارِ وَالظُّلَمِ والاْنْوارِ وَالاْرْضِ وَالسَّماَّءِ یا بارِئُ یا
و کوهها و دریاها و تاریکى ها و روشنیها و زمین و آسمان اى پدیدآرنده اى
مُصَوِّرُ یا حَنّانُ یا مَنّانُ یا اَللّهُ یا رَحْمنُ یا اَللّهُ یا قَیُّومُ یا اَللّهُ یا بَدیعُ یا اَللّهُ یا اَللّهُ یا
صورت بخش اى عطابخش اى نعمت ده اى خدا اى بخشاینده اى خدا اى پاینده اى خدا اى نوآفرین اى خدا اى خدا
اَللّهُ لَکَ الاْسْماَّءُ الْحُسْنى وَالاْمْثالُ الْعُلْیا وَالْکِبْرِیاَّءُ وَالاْ لاَّءُ اَسْئَلُکَ
اى خدا از آن توست نامهاى نیک و نمونه هاى والا و بزرگى و نعمتها از تو خواهم که
اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَاَنْ تَجْعَلَ اسْمى فى هذِهِ اللَّیْلَةِ
درود فرستى بر محمد و آل محمد و قرار دهى نام مرا در این شب در زمره
فِى السُّعَداَّءِ وَرُوحى مَعَ الشُّهَداَّءِ وَاِحْسانى فى عِلِّیّینَ وَاِسائَتى
سعادتمندان و روحم را با شهیدان و احسان و نیکیم را در بلندترین درجات و گناهم را
مَغْفُورَةً وَاَنْ تَهَبَ لى یَقیناً تُباشِرُ بِهِ قَلْبى وَایماناً یُذهِبُ الشَّکَّ
آمرزیده و یقینى به من ببخشى که همیشه با دلم همراه باشد و ایمانى به من بدهى که یکسره شک و تردید را
عَنّى وَتُرْضِیَنى بِما قَسَمْتَ لى وَ اتِنا فِى الدُّنْیا حَسَنَةً وَفِى الاْخِرَةِ
از من دور کنى و بدانچه نصیبم کرده اى خوشنودم سازى و بده به ما در دنیا نیکى و نعمت و در آخرت نیز
حَسَنَةً وَقِنا عَذابَ النّارِ الْحَریقِ وَارْزُقْنى فیها ذِکْرَکَ وَشُکْرَکَ
نیکى و نگاهمان دار از عذاب آتش سوزان و روزیم کن در این شب ذکر خود و سپاسگزاریت
وَالرَّغْبَةَ اِلَیْکَ وَالاِْنابَةَ والتَّوبَةَ والتَّوْفیقَ لِما وَفَّقْتَ لَهُ مُحَمَّداً وَ الَ
و شوق و بازگشت و توبه بسوى خودت را و موفقم بدار بدانچه موفق داشتى بدان محمد و آل
مُحَمَّدٍ عَلَیْهِمُ السَّلامُ
محمد علیهم السلام
و روایت کرده محمّد بن عیسى به سند خود از صالحین : که فرمودند مکرّر مى کنى در شب بیست و سیّم از ماه رمضان این دعا را در حال سجود و قیام و قعود و بر هر حالى که هستى در تمام ماه و هر چه ممکنت شود و هر زمانى که حاضر شود تو را یعنى یادت آید این دعا در روزگار حیاتت مى گوئى بعد از ستایش کردن حقّ تعالى به بزرگوارى و فرستادن صلوات بر پیغمبر صلى الله علیه و آله :
اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى اباَّئِهِ فى
خدایا باش براى ولى خود (فلان پسر فلان )حضرت حجت فرزند امام حسن عسکرى درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد در
هذِهِ السَّاعَةِ وَفى کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقاَّئِداً وَناصِراً وَدَلیلا
این ساعت و در هر ساعت یار و مددکار و نگهبان و رهبر و یاور و راهنما
وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ اَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
و مى خوانى نیز :و دیده بان تا او را از روى میل و رغبت مردم در روى زمین سکونت دهى و بهره مندش سازى زمانى دراز
یا مُدَبِّرَ الاُْمُورِ یا باعِثَ مَنْ فِى الْقُبُورِ یا مُجْرِىَ الْبُحُورِ یا مُلَیِّنَ
اى تدبیرکننده کارها اى برانگیزنده هرکه در گورها است اى روان کننده دریاها اى نرم کننده
الْحَدیدِ لِداوُدَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمدٍ وَافْعَلْ بى کَذا وَکَذا
آهن براى حضرت داود درود فرست بر محمد و آل محمد و بکن نسبت به من چنین و چنان
و به جاى این کلمه حاجات خود را بخواهد
اللَّیْلَةَ اللَّیْلَةَ
همین امشب همین امشب
و بلند کن دستهاى خود را به سوى آسمان یعنى در وقت گفتن یا مُدَبِّرَ الاُْمُورِ تا آخر و بگو این دعا را در حال رکوع و سجود و ایستاده و نشسته و مکرّر کن آنرا و بگو آنرا نیز در شب آخر ماه رَمَضان .
منبع : کتاب مفاتیح الجنان
بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان
از زبان پدر غواصان شهید
آمدی سوی وطن،خسته نباشی پسرم
آبرو دادی به من،ای گل بی بال و پرم
حسرت دیدن تو موی مرا کرده سفید
ز فراق تو خم افتاده میان کمرم
مرد دریا دل من،موج حریف تو نبود
ز چه رو غرق شدی،دور شدی از نظرم؟ !
سالها بود و نبودت همه روز و همه شب
لحظه لحظه به خداوند قسم زد شررم
آمدی باز کنارم که نگاهت بکنم
پیش چشمان منی، بر سر تو نوحه گرم
ز چه پنهان شده دستان تو پشت کمرت؟ !
با پدر دست بده،شعله نکش بر جگرم
صورتت خاکی شده مرغک پر بسته ی من
آنچنانی که زمین خورده علمدار حرم
شایعهسازی درباره سردار
هفته گذشته رسانههای سعودی اعلام کردند که سردار قاسم سلیمانی از تحولات آینده در سوریه خبر داده و گفته است: در چند روز آینده جهانیان از آنچه ما با همکاری فرماندهان نظامی سوریه در حال آماده کردن مقدمات آن هستیم، غافلگیر خواهند شد. این خبر بدون اینکه رمزگشایی شود سرتیتر بیشتر رسانههای داخلی شد. این در حالی است که 1ـ پیروزیهای اخیر انصارالله در خاک عربستان، حزبالله لبنان و ارتش سوریه در القلمون و حشدالشعبی در الانبار، سران جبهه غربی ـ عربی را بیش از گذشته نگران کرده و آنها را به جنگ رسانهای واداشته است. 2ـ این شیوه عملیات روانی رسانههای سعودی با اهداف خاص است تا سعودیها از این طریق، افکار عمومی را از شکستهای راهبردی این رژیم در یمن منحرف کنند. 3ـ اینگونه خبرسازیها در ادامه فرایند اسطورهشکنی جبهه غربی و عربی است تا در صورت ادامه روند فعلی در سوریه، افکار عمومی را نسبت به وعدههای محور مقاومت و بهویژه شخص قاسم سلیمانی بدبین و ناامید کنند و از این طریق توانایی این محور در مقابله با تروریستها را تحتالشعاع قرار دهند.
در همین حال یک استاد دانشگاه هم به بیان خاطراتی از سردار سلیمانی در جبهه سوریه پرداخته است که آتش تفرقه و فتنه را در میان نیروهای ارتش سوریه شعلهور میکند. وی گفته است: سردار سلیمانی پس از آنکه وضعیت پریشان و روحیه پایین نظامیان سوری را دید آنها را مورد عتاب قرار داد و گفت: چرا سرتان پایین است، مردم سوریه سالها مالیات را برای تأمین حقوق شما برای چنین روزی پرداخت کردهاند که شما از آنها دفاع کنید، چرا در مقابل عدهای فاسد که با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی برابر شما قرار گرفتهاند روحیه خود را از دست دادهاید؟ وی افزود: در این میان ژنرال سوری از میان جمعیت تقاضای صحبت کرد. ابتدا پنداشتیم میخواهد به این عتاب سردار واکنش نشان دهد، اما ناگهان شنیدیم که خطاب به سردار سلیمانی میگوید: «ژنرال ایرانی! ارزش دکمه اورکت تو بیش از درجههای ماست» و با عبارتی سردار ما را مورد تکریم قرار داد و از آنکه وی به آنها درس مقاومت و ایستادگی داد ابراز قدردانی کرد. بیان اینگونه خاطرات اگرچه واقعیت هم داشته باشد نه تنها نیروهای ارتش سوریه را تضعیف میکند، بلکه سبب میشود رسانههای معاند از آن بهرهبرداری سوء کنند و روحیه سربازان سوری را تخریب نمایند.
وظیفه خطیر نمایندگان در سال آخر
امام خامنهای(مدظلهالعالی) در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی که آخرین دیدار رسمی آنها با معظمله در این دوره از نمایندگی محسوب میشود، صریح و روشن به محورهای بسیار مهمی که در حیطه نمایندگی آنان قرار داشت، اشاره فرمودند که انتظار میرود نمایندگان محترم مجلس در سال آخر نمایندگی به این موارد توجه ویژه داشته باشند. برخی از این محورها عبارتند از:
1ـ حقمحور بودن؛ «مراقب باشید، در این مدت، عامل انتخابات آخر سال بر گفتار و رفتار شما تأثیرگذار نباشد و معیار را فقط، حق قرار دهید.» این ابتدا یک توصیه اخلاقی و سپس یادآوری یک وظیفه ملی است که آموزههای دینی آن را تأیید کردهاند و نمایندگان محترم بیش از هر کس دیگری از اعماق این مفهوم آگاهند که لزوماً باید آن را مراعات کنند که در غیر این صورت خدای ناکرده به وظیفه سنگین و امانتداری نمایندگی عمل نکردهاند.
2ـ تعامل قوا با یکدیگر؛ «دولت مسئولیت میانداری را در میان قوا و دستگاههای دیگر برعهده دارد و عملکرد موفق آن در حرکت دیگر دستگاهها تأثیرگذار خواهد بود، بنابراین تعامل با دولت لازم و مظهر واقعی همدلی و همزبانی است.» توجه امام خامنهای(مدظلهالعالی) همیشه به دولتها ویژه بوده است و بارها هم دلیل آن را بار سنگین بر دوش آنها دانستهاند. با ذکر این واقعیت ایشان دو قوه دیگر را به کمک به دولت فرا میخوانند تا در پرتو آن، دو قوه، خود نیز موفق شوند. بر همین اساس، معظمله در ادامه پا را از توصیه فراتر گذاشتند و با نگاهی جزئیتر و کارکردی از «حسن ظن» نام بردند و آن را از لوازم «تعامل» برشمردند و یادآور شدند: «تعامل با سوءظن و بنا را بر سازش، خیانت و سوءاستفاده طرف مقابل گذاشتن به وجود نخواهد آمد. ضمن آنکه حسن ظن به معنای خوشباوری و فریب خوردن نیست.» شاید در وضعیت کنونی طرح این بحث به نحوی که ذکر آن گذشت از اصلیترین نیازهای کشور باشد. طبیعت وضع موجود که مذاکرات هستهای ایران با گروه 5+1 در آن جریان دارد، این است که دولت برای موفقیت و رسیدن به توافق تلاش کند تا بنابر نگاهی از بار مشکلاتش کاسته شود و طبیعت وضع موجود برای نمایندگان متعهد و دغدغهمند هم این است که کش و قوسهای خستهکننده مذاکرات سبب وادادگی و تضییع حقوق ملت و کشور نشود. چالشبرانگیز بودن ذاتی این وضعیت میتواند تعامل صحیح را که از نیازهای ضروری امروز است، تحت تأثیر جدی قرار دهد. سخنان پیشگفته امام خامنهای(مدظلهالعالی) کار نمایندگان را در این برهه بسیار بسیار سخت و نیازمند مراقبت جدی و هوشیاری عمیق کرده است. یعنی نماینده در ابتدا باید به تعامل گردن نهد و در این تعامل حسن ظن داشته باشد و در عین حال و در نهایت باید مراقب باشد پیشفرض و حسنظن برای وی خوشباوری و آسودگی خاطر و فریب خوردن را در پی نداشته باشد. به واقع در این وضعیت خطیر، انجام وظیفه نمایندگی که از سر تعهد، ایمان و اعتقاد باشد، همچون حرکت بر لبه تیغ است. امام خامنهای(مدظلهالعالی) باز هم برای اینکه سختی کار دولت و وظیفه کمک به وی فراموش نشود، در ادامه رهنمودی دادند که انجام وظیفه آنها را سهلتر و پذیرفتنیتر میکند. ایشان فرمودند: «مبنای نمایندگان و وزرا در تعامل، باید وظیفه قانونی و مصالح کشور باشد و نه گروکشی از یکدیگر.»
یکی از اساس اصلی پذیرش رفتار در جامعه، ابتنای آن بر قانون است و مردم با معیار قرار دادن آن داوری میکنند. از اینرو، پیشاپیش مشخص است مردم رفتار و عملکردی را تأیید و حمایت میکنند که قرابت بیشتری با قانون داشته باشد، پس قانونگراترها مقبولتر و محبوبتر هستند.
3ـ انتقاد ضمنی از نحوه رویکرد به اقتصاد مقاومتی؛ «در کشور، در موضوع اقتصاد مقاومتی همزبانی وجود دارد، اما باید همدلی هم به وجود آید و از بندندان به اقتصاد مقاومتی باور پیدا کنیم.» نکتهسنجها متوجه هستند که امام خامنهای(مدظلهالعالی) با بیان فوق انتقاد ضمنی و شاید نارضایتی خود از نحوه برخورد با موضوع «اقتصاد مقاومتی» را آشکار ساختهاند. مفهوم روشن کلام ایشان این است که اشتراک زبانی و تنها صحبت از «اقتصاد مقاومتی» منجر به حرکت عظیمی که میتواند کشور را متحول و بسیاری از دردها را درمان کند، نمیشود و باید به همدلی دست یافت که نتیجه آن جاری شدن روح «اقتصاد مقاومتی» در پیکر اقتصاد ایران و درمان مشکلات باشد. اهمیت این مسئله سبب شد تا ایشان از این بحث عبور نکنند و آن را مشوقانه پی گیرند و با تقدیر از تصویب قانون رفع موانع تولید در مجلس اظهار دارند: «اگر ما تولید را تقویت و از ظرفیتهای داخل استفاده کنیم، علاوه بر حل مشکلات داخلی، حل مسائل بیرونی همچون موضوع هستهای نیز آسان خواهد شد… برای موضوع هستهای راهحلهایی وجود دارد که همه آنها منوط به تکیه بر ظرفیتهای داخلی و تقویت تولید است.» از بیانات فوق و دیگر بیانات رهبر معظم انقلاب(حفظهاللهتعالی) برداشت میشود که ایشان یکی از مقومات اصلی مباحث هستهای که میتواند کمک ارزندهای به مذاکرهکنندگان هستهای کند و موضع طرف مقابل را تضعیف کند، ورود جدی و غیرشعاری و با پشتوانه مسئولان به بحث «اقتصاد مقاومتی» میدانند. درک این مسئله مشکل نیست که با اقتصاد کمتر وابسته و درونزا که از رهگذر تمسک به «اقتصاد مقاومتی» دستیافتنی است، میتوان کشور را با امید به بهبود و امید به آینده بهتر اداره و دست دشمن را از اهرم تحریم خالی کرد.
4ـ معیار بودن امام برای نمایندگان مجلس؛ از افتخارات مجلس نهم این است که رهبر معظم انقلاب در این دیدار مواضع این مجلس را قابل قبول و مثبت و کاملاً پیشرفته در مسائل اصلی و مبانی نظام و انقلاب برشمردند و با این حال تأکید جدی داشتند: «شاکله مجلس باید همواره مبنای مرتفع مواضع اصولی نظام باشد و در این خصوص معیار فرمایشات امام بزرگوار رحمهالله علیه و وصیتنامه ایشان است.» شاید نگاه اینچنینی به مجلس و داشتن این انتظار به حق و بسیار سنگین از مجلس به این دلیل باشد که مجلس برخلاف دولت درباره مسائل داخلی و خارجی هیچ محذوریتی ندارد و میتواند پاسدار اصلی حفظ مبانی و منافع نظام در کلیه امور باشد و بهترین مرجع برای چنین انجام وظیفه خطیری آن چیزی است که امام راحل بیان داشتهاند.
5ـ پافشاری بر مواضع نظام؛ «آنها (مذاکرهکنندگان هستهای ایرانی) باید بر مواضعی که اعلام شده است، پافشاری کنند و امیدواریم بتوانند، مصلحت کشور و نظام را تأمین کنند.» با اینکه خطاب این فراز مذاکرهکنندگان هستند و فرمان آمرانهای بر آنها جاری شده که مردم به کمتر از آن راضی نمیشوند، این اشاره ضمنی را نیز به نمایندگان دارد که باید در عین کمک به مذاکرهکنندگان مراقب تحصیل مطالبات هستهای نظام هم باشند.
بیاد مردان هورالعظیم و فتح المبین
الهی به آنان که پرپر شدند پر از زخم های مکرر شدند
به آنان که چون پرده بالا زدند قدم در حریم تماشا زدند
به آنان که کارون خروش آمدند چنان خون کارون به جوش آمدند
به آنان که زخمی ترین بوده اند شهیدان میدان مین بوده اند
همانان که از مهر فرزند خویش بریدند یکباره پیوند خویش
بریدند تا وصل آسان شود نیستانه درد درمان شود
همانان که روح روان داشتند سفرنامه آسمان داشتند
همانان که دلداده او شدند کبوتر کبوتر پرستو شدند
پرستو پرستو فراز آمدند و بی سر سرافراز باز آمدند
که این خطه خاک سرافرازی است همه همت و شور جانبازی است
به تکبیر آن دم که دم می زدند سکوت زمان را به هم می زدند
شب عاشقی را رقم می زدند همانان که بر مین قدم می زدند
از آنان که تنها پلاکی به جاست کمی استخوان، مشت خاکی به جاست
الهی به آوازه این حریم به هورالهویزه به هورالعظیم
به دشتی که پیوسته عباس داشت که بی دست هم خیمه را پاس داشت
به رمزی که چون نام خیبر گرفت غریبانه از ما برادر گرفت
خبر بود و تکرار خمپاره ها جگرگوشه ها، پاره پاره رها
خطر، رمل، توفان شن، ماسه ها زمین، مین، کمین، رد قناسه ها
خطر پشت هر لحظه پا می گرفت زیاران ما دست و پا می گرفت
و آن لحظه هایی که خمپاره شصت میان نماز عزیزان نشست
نمازی که یک رکعتش پاره شد تشهد پر از موج خمپاره شد
کجایند مردان والفجر هشت که از خونشان دشت گلپوش گشت
کجایند مردان فتح المبین کجایند اسطوره های یقین
کجایند آنان که بالی رها داشتند گذرنامه کربلا داشتند
کجایند آنان که فردایی اند همانان که فردا تماشایی اند...
حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت میباشد و سالی سرشار از برکت، سلامتی و معنویت را از خداوند منّان برای شما عزیزان مسألت مینمایم سرخوش آن عیدی که آن بانی نور از کنار کعبه بنماید ظهور قلبها را مهر هم عهدی زند از حرم بانگ «أنا المهدی» زند
به تمامی خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و مردم ولایتمدار باغشن زبرخان تبریک و تهنیت عرض نموده
نهمین یادواره 36 شهید سرافراز باغشن زبرخان در روز پنج شنبه93/12/14مصادف با ایام شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا (س)بعد از نماز مغرب وعشاء در مسجد جامع باغشن زبرخان با حضورمسئولین محترم شهرستان( معاون محترم استاندار وفرماندارشهرستان نیشابور جناب آقای دکترمظفری و حجه الاسلام موسوی فرامام جمعه تربت جام و سردار قاجاریان فرماندهی محترم تیپ زرهی 21امام رضا (ع) و مردم ولایتمدار باغشن زبرخان برگزار گردید